Abdomene de vanzare: 3 seturi la 10 lei

Poti sculpta abdomenul viselor tale cu seturile de abdomene? Sau mai bine, il poti „tricota” singura cu un simplu suport pentru facut abdomene?

Iti voi raspunde printr-o anecdota. Acum vreo cinci ani, cand inca eram fana celor 5 seturi de cate 8 repetari  de ridicari din pozitia culcat dorsal (cine a facut gimnastica  aerobica clasica stie exact la ce ma refer), chiar credeam in magia lor. Apoi s-a intamplat sa ma „impiedic” de programul Pilates si ups – surpriza – iepurasul nu exista! Puterea abdomenului meu de a ma sustine in pozitii gen plansa mai mult de 1 minut, nu exista! Am avut o revelatie: muschii abdominali si nu doar cei drepti  erau si sunt cei mai importanti cand este vorba de stabilitatea intregului corp si nicidecum un panou publicitar pentru penuria alimentara. Din acel moment si pana in prezent treaba cu abdomenul a devenit mai laborioasa. De ce?

Deoarece corpul nostru este un intreg si nu o adunatura de elemente ca la Franckenstein. Totul este interconectat si nu ar trebui sa ne mire ca atunci cand ne scrantim glezna peste cativa ani s-ar putea sa apara o durere misterioasa si persistenta la nivelul gatului. Thomas Myers a predefinit trei mari sisteme anatomice si le-a interconectat cam asa:

(Reteaua fibroasa sau Fascia este cea care include si muschii corpului)

Ok, simplific: la naiba cu abdomenele, hai sa facem de maine flotari!

Sursa: Anatomy Trains de Thomas W. Myers