„Bus bench workout” sau „Park bench workout”

Dan John, veteran in lumea fitnessului (40 de ani de activitate sportiva) a venit cu cele doua concepte de antrenamente. Daca ar fi sa le adaptez la limba noastra dulce, ar fi tipul de antrenament „statie de autobuz” si cel „plimbare prin parc”. Dupa cum iti dai seama, le-a categorisit dupa intensitatea si scopul lor. Cred ca toate ne dorim tipul plimbarica dar vrem sa si aratam mai suple si mai modelate si asta ieri daca se poate. Si totusi…

Daca vrei sa arati binisor si sa te simti excelent, antreneaza-te in stil „plimbare prin parc”. Cateva exercitii usoare de tip aerobic, in natura (ciclism, drumetie) sau chiar participarea la jocuri de echipa care presupun sa alergi un pic si-ar face treaba intr-un an, sau chiar doi, depinde de la ce conditie fizica incepi. Dar, aceste antrenamente ar trebui facute zilnic si durata lor ar trebui sa fie de la 40 minute in sus. Cheia succesului cu acest tip de antrenament este consecventa si deci trebuie sa alegi ceva ce-ti face placere sa faci.

Cand e musai sa incapi in rochia aceea sexy si mai ai doua luni la dispozitie, e cazul sa te gandesti sa te antrenezi in stil „statie de autobuz”. Timpul e scurt si trebuie sa dai tot ce ai mai bun sa „prinzi ultima cursa”. Aici s-ar incadra antrenamentele Tabata, HIIT, CrossFit s.a.m.d. Ideea lor este sa dai maxim de efort in timp scurt. Sunt antrenamente dureroase si placerea este un concept paralel atunci cand le faci. De aceea multe femei esueaza sa treaca de prima luna atunci cand se apuca sa faca acest tip de antrenament. Cele care trec de prima luna si mai gasesc si un soi de masochism care sa le faca sa persiste pana la 6, 12 luni vor trece de la modelare la masculinizare. Antrenamentele „statie de autobuz” trebuie sa le faci pe o perioada scurta, de cateva luni, cand e urgent sa fii in forma maxima: nunta, botez, sedinta foto sau chiar un eveniment sportiv la care ti-ai dorit sa participi de mic copil.

Daca reusesti sa faci un mix intre cele doua si sa le faci cu o frecventa de 3 ori pe saptamana esti in zona care te aduce la o conditie fizica buna dar intr-un timp ceva mai lung: 6 luni. Aceste tipuri de antrenamente te scot din zona de comfort, te chinuie dar nu foarte tare ca si antrenamentele tip statie, insa si aici daca insisti o perioada de cativa ani risti o uzura fizica foarte mare.

Ce cred eu ca e cel mai bine sa faci? Sa faci toate cele trei tipuri de antrenamente in decurs de un an. Sa apelezi pe o perioada de 2 luni, maxim 3 luni la antrenamentele tip statie de autobuz, inainte de un eveniment important. Daca te tii doua saptamani de un astfel de antrenament nu prea faci nimic altceva decat sa inveti miscarile. Sa faci iarna sau in decursul anului cand timpul e o resursa pretioasa tipul mixt, dar maxim 6 luni si in restul anului tipul plimbarica.