Cat de putin este suficient?

„Sunt prea lenes ca sa fiu lenes.” Anonim.

Pentru majoritatea dintre noi, comozii, indiferent despre ce activitate vorbim trebuie sa avem in vedere volumul ei. Cat trebuie sa fac sa ma lasi in pace? e intrebarea cheie. 🙂 Inainte sa va raspund la intrebare o sa va scot un pic din starea de letargie reamintindu-va ca buna voastra dispozitie  e strans legata de activitatea fizica depusa. Sa fim in miscare este starea noastra naturala si daca nu tinem cont de asta e ca si cand am cauta sa ne compunem propriul necrolog. Sinistru? Da, categoric! In ultimii ani in USA si in Europa speranta de viata a scazut considerabil din cauza sedentarismului, a supraalimentarii si/sau a fumatului. Eu as adauga si ca nu vei intelege hitul „Happy” a lui Pharell oricat de mult l-ai asculta daca nu renunti la exercitiul tau favorit de „potato couch” (sac varsat de cartofi pe canapea). Ok, revenind la intrebarea arzatoare a umanitatii: cata miscare trebuie sa facem? Conform celor mai avansate studii stiintifice efectuate pana acum: 150 de minute de activitate moderata pe saptamana. Poti imparti oricum aceste minute si tot vei avea de castigat. Intr-un studiu realizat cu ingineri, incepatori in ale sportului cu totii, unora li s-a spus sa mearga in ritm vioi sau sa alerge usor timp de 30 minute zilnic intr-o repriza. Altora li s-a spus sa o faca in 3 sesiuni de cate 10 minute in decursul unei zile. Dupa 8 saptamani, si unii si altii isi imbunatatisera sanatatea si forma fizica.  Mersul alert sau alergarea usoara ti se pare plictisitoare? Ei bine, ce zici daca pasii sunt inlocuiti cu pasi de dans? Zumba sau orice alta forma de dance aerobic ar putea avea acelasi efect. Asadar, spor la miscare si la buna dispozitie!

Sursa: 20 minute de Gretchen Reynolds

Sursa foto: www.workitdaily.com