Cum slabim? II

„Trebuie sa ma antrenez dimineata inainte ca creierul meu sa inteleaga ce fac.” funny-jokes-quotes-sayings.com

In articolul anterior va povesteam despre tipurile de antrenamente care nu ar trebui sa lipseasca din programul vostru saptamanal de miscare.

  1. HIIT (High Intensity Interval Training)
  2. Metabolic training

HIIT consta in intervale de exercitii scurte, intense efectuate la o intensitate apropiata de maxima ta, urmate de o pauza de odihna (echivalenta cu durata setului facut), dupa care ciclul se repeta. Programul cu intervale furnizeaza tot efortul fizic de care ai nevoie in doar cateva minute pe zi, dar acele minute NU SUNT PLACUTE.

Metabolic training – principiul pe care acest antrenament il urmareste este acela de a folosi grupe majore de muschi si multiple articulatii. Executarea unui set de genuflexiuni urmat de unul cu tractiuni, sunt intervale de exercitii metabolice. Cu cat folosesti mai multi muschi, cu atat vei avea nevoie de mai multa energie iar asa metabolismul va urca pe noi culmi! Ca si in cazul antrenamentului HIIT, seturile se fac la intensitate aproape de maximul de efort de care esti capabila. Diferenta consta insa in faptul ca pauzele sunt foarte scurte (sub 30 secunde), iar la unele antrenamente chiar inexistente. Deci, e cel mai „criminal” antrenament din cate exista.

Dupa cum vezi, tipul acesta de antrenamente se raporteaza la CAPACITATEA TA de efort, prin urmare ele sunt eficiente cand sunt special concepute pentru tine.

Sursa foto: https://ro.pinterest.com/explore/sore-muscles-quotes