Cum slabim? III

Ce sa mai mancam astazi? Hmm, asta are grasimi multe si are zahar si mai are si faina alba. Arata delicios, dar e clar interzisa! Carne? Pai asta nu e slaba si in plus nu e facuta la gratar! Semintele si alunele imi irita stomacul… O salata? Categoric, nu! Nu mai vreau sa aud de salate! Am mancat din alea zilele trecute si mi-e o foame ca te-as manca si pe tine! Smoothy? Pai daca are fructe e dulce si nu se poate! Daca trebuie sa bag in el sfecla si telina si spanac….yak!

Dialogul acesta suna familiar? Daca da, nu e de mirare. Cu atat de multe variante de diete care au condamnat consumul de diverse alimente, mai putin legumele si fructele cu indice glicemic mic, ni s-a impregnat in creier ca ar cam trebui sa ne infometam pentru a slabi.

In 2017, dieta castigatoare este dieta DASH. Dar nu despre ea iti voi povesti ci despre ceea ce am descoperit in ultimele carti citite despre alimentatie – niste lucruri uimitoare care contraziceau intru totul abordarile in trend, de nutritie. Acestea sunt:

  1. Grasimile sunt esentiale pentru metabolizare. Oricare tip de grasimi! Secretul: consumul moderat. Nu stii ce inseamna moderat? Intreaba un batran din familie caruia i s-a dus vestea pentru longevitate si vei afla.
  2. Carnea de orice fel este buna pentru tine deoarece iti aduce aportul de proteine necesar pentru refacerea sau cresterea organismului tau!
  3. Consumul de legume proaspete in exces dauneaza deoarece au fibre care absorb toti nutrientii si ii elimina prin tranzitul intestinal rapid. De asemenea si cerealele integrale si orezul integral!
  4. Fructele proaspete consumate de-a lungul zilei pot cauza un mediu foarte acid, propice pentru dezvoltarea candidei, parazitilor intestinali sau a diverselor bacterii daunatoare. Rezultatul: stresarea metabolismului si deci ingreunarea procesului de slabire.
  5. Suplimentele alimentare deregleaza semnalele transmise de corp si deci instaleaza „poftele nesanatoase”.
  6. INFOMETAREA STRESEAZA METABOLISMUL! Rezultatul: efectul de yo-yo ( slabesti 3 kg rapid si pui 6 inapoi dupa ce te opresti).

Asadar, ce inseamna o alimentatie sanatoasa? O alimentatie diversificata, din care trebuie excluse produsele alimetare procesate chimic sau cu un continut mare de aditivi alimentari (in special arome sintetice). Carnea, ouale si lactatele sunt foarte bune si hranitoare doar daca sunt „de casa” si nu provenite de la fermele industrializate. Fructele proaspete e bine sa fie consumate pe stomacul gol-golut, dimineata. Legumele proaspete sa fie in cantitati mici si sa fie usor de digerat (frunze verzi). Toate celelalte ar fi bine sa fie gatite corect pentru a-si pastra cat mai mult din vitamine si minerale. Painea, pastele si orezul e bine sa aibe un continut sub 50% integral.

Pofta buna si la multi ani sanatosi!

Surse: The Nourished Metabolism de Elizabeth Waling

The Dorito Effect de Mark Shatzker

Sursa foto: pintrest/diet-jokes